Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chcete sado-maso wellness rehabilitace?

Po operaci ramene mi byla nabídnuta možnost hospitalizace v rámci rehabilitací. Několik stovek za den, nekup to. Zdraví mám jen jedno, tak jsem souhlasil. Netušil jsem, že si platím za bolest, bolest a bolest. 
Připlatíte si za motodlahu na rameno?

Vše začíná ve chvíli, kdy mě dvě hodiny po sundání ortézy posadí do motodlahy. To je takový stroj, kam odsouzence-pardon pacienta- připoutají za postiženou končetinu a motodlaha s ní pak hýbe bez emocí a bez soucitu. Nahoru, do stran, to je jedno, vždy je to utrpení. Myslím, že ve Španělsku čtrnáctého století se tomu říkalo natahování na skřipec nebo vplétání do kola. Když mě stroj po třiceti minutách utrpení vyplivne, vezme si mě fyzioterapeut na lůžko dokud se ještě nemůžu bránit. Tam si mě přidrží kolenem, abych neutekl a nebohou končetinu pod heslem: "Musíme to přece rozhýbat," dodělá. 

Po tomto dvojboji dolezu jako zpráskaný pes na lůžko a čekám na odpolední motodlahu, která se mi opět snad snaží vyrvat ruku z kloubu. Abych zažil co největší ponížení, sedí vedle mě asi stoletá bělovlasá paní, vesele se na mě zubí a stroj ji zvedá ruku do míst, kam jsem nedosáhl ani před úrazem. Můj rozsah pohybu dvacet stupňů je o to více deprimující.

Na pokoj za mnou přichází sestřička a ptá se mě, zda beru něco na bolest. Když odvětím, že ne, vědoucně se usměje a odpoví: "Nebojte, tady budete."

Odpoledne mě čekají ještě vířivky. Na ty se těším, konečně zrelaxuji. Vlezu do vany a sestřička se mě ptá,. co mám. Odpovídám jí, že rameno a že mi dnes sundali ortézu. Sestřička vykulí oči a udiveně se ptá:" A to vám napsali tohle?" Říkám si, co blázní, vířivky, ne? Sestřička je pustí a náraz proudu se mnou mrští na protější stěnu vany, kde se dalších dvacet minut plácám jako ryba na suchu a snažím se přežít. 

Na závěr mi fyzioterapeut doporučí, ať si pořádně a co nejvíc pětkrát denně štípu do jizvy po operaci, já si dávám tři prášky proti bolesti a jdu před Večerníčkem spát. 

Zdá se mi o motodlaze, inkvizici a španělské botě. A já blbec si za to platím... .

Autor: Martin Úbl | úterý 13.2.2018 13:08 | karma článku: 27,33 | přečteno: 1681x
  • Další články autora

Martin Úbl

Jak jsme poprvé lezli na šestitisícovku

Zvoní budík a na displeji je 00:03. Ospale na něj mžouráme a snažíme si vzpomenout, čí to byl dole v La Pazu nápad, vyskákat si na konec treku po Bolívii na šestitisícovku,

22.11.2019 v 12:53 | Karma: 13,63 | Přečteno: 441x | Diskuse| Cestování

Martin Úbl

Kouzlo JV Asie v našich příhraničních vesničkách

Na našich hranicích funguje kouzlo. Z malebné německé vesnice se při vstupu na naše území nedostanete do Česka, ale přímo skočíte do Jihovýchodní Asie s tím nejhorším, co nabízí.

29.4.2019 v 13:01 | Karma: 21,31 | Přečteno: 786x | Diskuse| Cestování

Martin Úbl

Trénink na závody je pro sraby!

Kamarád si pořídil novou přítelkyni. Kamarád se rozhodl ukázat přítelkyni, že je borec. Kamarád se přihlásil na 30ti kilometrový závod na běžkách. Kamarád skoro zemřel. Zde je průběh jeho závodu, kde zanechal opravdu dojem:

22.1.2019 v 13:00 | Karma: 28,33 | Přečteno: 1032x | Diskuse| Sport

Martin Úbl

Knižní bestseller letošních Vánoc

Přečtěte si první ukázku z právě vycházející knihy Neuvěřitelné příhody z hor / Nahoru můžeš, dolů musíš. Knihu lze objednávat zde: http://www.albatrosmedia.cz/tituly/37346813/neuveritelne-prihody-z-hor/ Pěkní čtení! Autor.

20.11.2017 v 13:01 | Karma: 10,93 | Přečteno: 723x | Diskuse| Cestování

Martin Úbl

Pánská návštěva v... dámském obchodě

Kamarádka dala prosbu na sociální síť. Že potřebuje něco vyzvednout v Praze a já se hloupě nabídl. Co tam nedala je, že to něco jsou šaty v jakémsi dámském obchodě, jehož jméno neumím vyslovit a musela mi ho třikrát zopakovat.

3.5.2017 v 13:01 | Karma: 23,33 | Přečteno: 1326x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 72
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2659x
Nová kniha Neuvěřitelně uvěřitelné příhody z hor /Jednou jsi nahoře, většinou dole:

https://www.databazeknih.cz/knihy/neuveritelne-uveritelne-prihody-z-hor-393044

 

Seznam rubrik